donderdag 18 maart 2021

chocolade croissant

 Yes eindelijk gaan we bakken. 

Op het menu: mini - chocolade croissants. 
Een heel eenvoudig gerechtje om mee te beginnen, maar eentje die steeds bij de kleuters in de smaak valt. 

Maar de dag beginnen, doen we eerst met een verhaal:

In dit verhaal eet een kindje een boterham. Bij elke hap die ze neemt bedenkt ze op wat haar boterham nu lijkt. Een boot, een pantoffel, de neus van de heks, ... Ook de rangtelwoorden komen aan bod. 

Na het verhaal gaan wij brood proeven. 
Ik kocht donker bruin brood en een zuurdesembrood. 







De meeste kinderen vonden beiden lekker. Enkelen alleen het witte brood. 
Ik moet zelf ook zeggen dat ik de smaak van het zuurdesembrood wel kon appreciëren. 

En dan deze:


Hoe hebben we ze gemaakt? Heel eenvoudig, met een vel bladerdeeg, enkele chocoladedruppels en wat eigeel. Oh ja en de party-maker van tupperware 😜


vullen, rollen, dicht duwen en klaar. 



Net voor de eetzaal konden we snel proeven. Na de speeltijd was er nog een tweede proevertje. 


En dan heb ik nog enkele foto's van het spelen in de hoekjes en het werken in de werkbundels van K3:




Deze dames gaan op bakles bij hun mama

  

Eva en Mila gaan winkelen:


Taartjes maken van een spons deel 2


Tijdens de middag was het aan het regenen. We hielden een cinema momentje en keken naar frozen 2. 
Ik weet niet wie het enthousiast waren. de kindjes of mijn collega juffen. 
Kenzo en Emmanuel gingen in de klas nadien spelen met de prinsessen playmobil. Er was een Anna, Elsa - alleen olaf was nergens te bespeuren. 



En als laatste sluiten we af met deze foto. 
Ik kreeg net als jullie allemaal de opdracht om een foto met mijn favoriet boek te posten. 
Alleen kon ik niet kiezen. 
Ik heb dan maar enkele van mijn favorieten rond mij verzameld. 
Wie herkend er enkele? 
Welke hebben jullie? 
Je mag je foto ook steeds doorsturen dan post ik hem hier of op onze sociale media kanalen van school. 












Geen opmerkingen:

Een reactie posten