dinsdag 6 oktober 2020

tss 2 thema's

 We ronden kleurenmonsters af en beginnen stillaan te dromen over de herfst. 
Tijdens het inloop moment zet ik enkele minder vaak gekozen hoekjes open. 
Zoals de houten knikkerbaan. Het slaat meteen aan en de kinderen blijven de ganse dag experimenteren en bouwen. 



Ook de tandwielen komen zo aan bod. 
Ik moet alleen eens kijken of zoeken naar eenvoudige opdrachtkaarten om de kinderen verder op weg te helpen. 


Omdat ik tijdens het hoeken werk mezelf verdiep in een studie van de haren, kunnen de kinderen eens vrij aan de slag met enkele materialen. Marie neemt het voortouw en knutselt een vlag. De anderen volgen gedwee. Ze vinden het leuk. Toch even kijken hoe we dit kunnen integreren in ons nieuw thema. Maja had het dan weer meer voor het blinkend papier. 




En zoals gezegd, werd er dus gekeken voor beestjes. 
Er zijn er helaas enkele gesignaleerd en dit hebben we niet graag. 
Bij wie ik er na een snelle controle gevonden heb, kon/ kan dit terug vinden in het heen en weer schrift. 
Staat er niets in, dan heb ik niets gevonden. 
Behandel de haren goed, en vergeet vooral niet alle spullen te wassen. Jassen, sjaals, pet, beddengoed en knuffels,....


Alvast bedankt en hopelijk sturen we de luizen zo naar een plek. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten