maandag 9 maart 2020

zaterdag = inspiratiedag


Zaterdag geen rustdag voor deze juf.
Ik mocht op bijscholing naar Nederland.
Eentje die ik al een tijdje wou volgen.
kleuteruniversiteit geeft 2 keer per jaar een bijscholing en ik was er deze keer bij :-)

We begonnen met een sessie rond rekendoelstellingen.
Elke dag 15 min. rekenen is de boodschap.
Ik neem vooral mee dat ik er meer moet op letten om ook in mijn hoekenwerk meer rekenen aan te bieden. Ik heb het dan niet alleen over tellen, maar ook ruimte, en meten zijn belangrijk. 

Daarna gingen we mindmappen. Daar zal je nog veel meer van horen want ik wil er zeker mee aan de slag. Nog een boekje aanschaffen en verder uitdiepen. 


Een lekkere broodjeslunch - ja ook in Nederland hebben ze dit, en dan is er niet alleen een broodje kroket. 

Een 3de sessie ging in op het brein. Ze verdelen het brein in 3 stukken:
reptielen, ijsberen en mensenbrein.
Het ene geeft gevolgen voor het andere. We moeten ze allemaal doorlopen en stimuleren.
Welke signalen geven aan dat er eentje minder ontwikkeld is, welke oefeningen bieden we aan,...
heel leerrijk maar helaas ook te weinig tijd om er diep op in te gaan.
Wat verder speurwerk zal nodig zijn. 

De laatste sessie was er eentje van meester Sander.
Een jonge Nederlander die les geeft aan kleuters en veel met ict en buitenspelen bezig is.
Een heel enthousiaste spreker.
Laat die groene speelplaats maar komen. Met graag een grachtje bij 😁

Ik ging naar huis met een super leuke tas, en een hoofd vol nieuwe ideeën.
Ik weet weer wat gedaan of gelezen in de vakantie









Geen opmerkingen:

Een reactie posten