woensdag 4 maart 2020

Voertuigen

We beginnen alweer met een nieuw thema.
Deze keer koos de juf.
We hebben nog wat doelstellingen rond plaats en verkeer die aan de orde moeten komen dus bedacht ik dat het misschien leuk zou zijn om rondvoertuigen te werken.
Op dag 1 benoemen we eerst de voertuigen die we allemaal kennen.
Ik maak er snel een woordspin van . 



(foto volgt)

In de namiddag gaan we al direct over tot het harde werk.
We ordenen de voertuigen.
Welke horen thuis op het water? welke in de lucht, en welke op het land? 
Ik heb er meteen een werkblaadje aan gekoppeld. 





Op dag twee gaan we de auto eens van dichtbij bekijken.
Wist je dat er verschillende merken zijn?
Ze bij naam benoemen is nog moeilijk voor de kleuters. De symbolen worden wel snel herkent.
Wij hebben zo een auto, meetie heeft er zo eentje, mijn papa rijd met ...
We kiezen allemaal een automerk uit en gaan op de schoolparking op zoek.
We lezen, kijken en vergelijken. 
















































We merken ook op dat letters uit ons land rood zijn en andere wel die komen van een ander land.
En kijk er is bezoek uit een ander land:


Er waren ook enkele kleuters die geen juiste auto hebben gevonden.
Zien jullie waarom :-)



Een beetje later komt ook juf Lien meespelen.
We spelen Silben-rally. Met behulp van een voertuig gaan we op reis door Europa.
We gaan vooruit door lettergrepen te klappen.
Volgende week komen de andere kinderen aanbod. 

We schilderen ook elk een eigen auto. 


Er zijn er ook enkelen die aan de slag gaan met de stap-voor -stap kaarten. Daar staan op hoe je een voertuig moet tekenen. 












Geen opmerkingen:

Een reactie posten