Tijd - een moeilijk begrip.
Wat is tijd? hoe kan je tijd meten?
We ontdekken verschillende zandlopers.
We komen tot de vaststelling dat de ene sneller loopt dan de andere.
Dat sommige dingen makkelijker zijn met weinig tijd,
en dat sommige dingen juist makkelijker zijn met veel tijd.
Op 1 been staan voor 30 sec. is makkelijk.
Maar je schoenen aandoen in 30 sec. is dan weer moeilijk.
In een 2de deel van deze activiteit gaan we een sportieve uitdaging meten.
Hoeveel keer knn de kinderen een parcour afleggen binnen 1 min?
Hoeveel keer kan je dit zelfde parcour afleggen met de fiets? de step?
Hoeveel keer knn de kinderen een parcour afleggen binnen 1 min?
Hoeveel keer kan je dit zelfde parcour afleggen met de fiets? de step?
Het parcour afleggen vroeg best veel van de kinderen.
Om steeds dezelfde afstand te kunnen meten moesten de kinderen rond 4 verschillende voorwerpen een parcour/circuit volgen. Velen wilden echter vals spelen en namen de binnenkant.
Het waren niet alleen de juffen die er zot van kwamen maar ook Mattheo zag het niet goed komen.
Om steeds dezelfde afstand te kunnen meten moesten de kinderen rond 4 verschillende voorwerpen een parcour/circuit volgen. Velen wilden echter vals spelen en namen de binnenkant.
Het waren niet alleen de juffen die er zot van kwamen maar ook Mattheo zag het niet goed komen.
De zon is er ook, eindelijk kunnen we opnieuw onze boterhammen af en toe in de tuin opeten.
Afsluiten doe ik met enkele foto's van de turnles.
Nu de kindjes uit de klas van Juf Ilse.
Volgende keer die van Juf Kelly.
Nu de kindjes uit de klas van Juf Ilse.
Volgende keer die van Juf Kelly.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten