woensdag 8 september 2021

het zwarte konijn

 Na de waarneming, vandaag het thema prentenboek geïntroduceerd:
' Het zwarte konijn' van philippa leathers. 
Een pareltje vind ik het. eenvoudig, avontuurlijk, grappig. 

Benieuwd naar het verhaal?
Hier kan je het stiekem nog eens bekijken:


Sommige kleuters lieten zich niet foppen. Ze hadden snel door dat het zwarte konijn, eigenlijk de schaduw is van het kleine witte konijn. 

Wist je dat om een schaduw te krijgen je zonlicht nodig hebt? 
Na het voorlezen trokken we dan ook snel naar buiten. 
Even testen of we onze eigen schaduw konden vinden. 
Ik verdeelde de klas in groepjes van 2 en we gingen van start om die schaduw
 ook te tekenen met krijt. 







Wie kan de Juf haar schaduw tekenen? 


Oei in het eindresultaat heb ik precies wel een raar hoofd? 

Dan even een schaduw foto proberen maken van alle kleuters op een rij:


De achterkant van mijn kleuters 😁, en de schaduw van de juf. 



We hadden vandaag ook onze eerste turnles bij Juf Joke. 
Dit zal steeds op dinsdag en op donderdag gebeuren. 
Denk dus aan makkelijke kledij die dag!

In de klas werd er naast gespeeld ook nog gewerkt. 
Wie kan er al goed knippen? Kunnen de kinderen de konijnen kleven van groot naar klein? 


Ook de lichttafels werden getest. Verdikt: er is eentje volledig kapot 😔
gelukkig heeft Juf Kelly er nog eentje in de klas die we mogen lenen. 








We werken ondertussen ook verder aan onze nieuwe verjaardagskalender. 
De kinderen bewerken elk hun eigen foto met het tekenprogramma sketches. De ene is al iets herkenbaarder als de andere. Als ze allemaal klaar zijn zal ik ze eens delen op de blog. 



Eindigen doe ik met een filmpje van onze schaduwen 
Herken jij jou kleuter? 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten