Het eerste weekje zit er op.
De papiermolen is in volle gang en ik kreeg gelukkig reeds vele papieren ingevuld terug.
Ik kan dus al enkele foto's beginnen posten.
Als jou kind er nog niet op staat kan dit 2 redenen hebben.
1 - ik kreeg het juiste papier nog niet terug
2 - op de foto staat ook een andere kleuter waarvan de papieren nog niet in orde zijn.
Hopelijk heb ik tegen dinsdag alle nodige toestemmingen en kan ik volop vrijuit bloggen en foto's nemen.
Op dinsdag staat ook de ouderinfo op het programma.
Vanaf 19uur heten we jullie van harte welkom om eens te komen kijken in de klas,
en te luisteren. Want dan geef ik graag een extra woordje uitleg over hoe het er nu
precies aan toe gaat in onze klas.
Opgelet! door Corona is er slecht 1 ouder per kind in de klas welkom.
Ook kindjes blijven die avond beter thuis, zo horen zij geen verrassingen. En blijven er nog enkele dingen geheim 😊
We hielden de voorbije dagen een race.
Jongens tegen meisjes.
Er moest een doorloop - puzzel worden gemaakt.
Eerst moesten de kleuters op zoek naar de juiste puzzelstukken. Meisjes zochten een puzzelstuk met een groen kruisje, jongens met een blauw.
Daarna was het zo snel mogelijk de stukjes in de juiste volgorde leggen.
3, 2, 1, zoeken maar
Stap voor stap leren de nieuwe kleuters de verschillende hoekjes en mogelijkheden in onze klas kennen. Zo leren we ook hoe we welk materiaal moeten opruimen, wat de afspraken zijn,..
Stap per stap, om dan later alles open te kunnen stellen.


Ook in de poppenhoek doen we het in stapjes.
Je hebt in onze klas immers thema-dozen. De basisspullen zijn steeds aanwezig in de poppenhoek maar dan zijn er dus thema-dozen. We hebben er eentje om de poppen te verzorgen, dokter te spelen, bakker, ik maak me mooi, feest. De kleuters zullen later steeds 1 van deze dozen kunnen kiezen en dit als extra materiaal gebruiken. Willen ze een andere doos. Geen probleem maar eerst die ene doos opruimen.
Om dit te kunnen moeten de kleuters natuurlijk goed weten welk materiaal in de poppenhoek thuis hoort en welke in de doos. Dus ook hier stap voor stap.
Geen probleem, de kinderen nemen een bord uit de kast met service en steken hun vinger in de lucht.
'juf kan je helpen', en hopla ik neem mijn appelsnijder en er verschijnen 8 stukjes appel.
Ken je kind natuurlijk want ik schil de appel niet. Ze moeten dus een appel met schil lusten 😁
Even testen hoe het met hun letterherkenning is gesteld.
Bovenaan het blad staat hun naam in blokletters. Onderaan gaan ze op zoek naar dezelfde letters.
Sommige kleuters merken op dat het niet eerlijk is. 'Ik moet er veel meer zoeken dan die', tja ze hebben een punt maar ik zit er voor niets tussen. Mama's en papa's kiezen jullie naam.
Ook Noemie van K2 wil graag eens proberen.
Deze kleurstenen of crayon rocks - helpen bij het inoefenen van de juiste pengreep.
De speciale wasco's kan je immers niet anders vastnemen dan met de pincetgreep.
Ik heb het aan de kinderen uitgelegd als een grote tablet.
We kregen een cleverboard om te delen.
Nu kunnen we elk in onze klas filmpjes kijken, foto's op de blog zien, spelletjes spelen, mindmaps maken, tekenen, schrijven,... noem maar op.
We moeten zelf ook nog wat testen.
We tekenen om beurt iets op de whiteboard functie.
Nu nog even leren hoe ik de tekening van ons cleverboard naar mijn mailbox krijg en dan kunnen we vollop delen .
Het zou de bedoeling zijn dat we onze klassen steeds meer en meer in elkaar laten doorvloeien.
Meer info hierover op de info-avond.
Foto's volgen zeker - maar ook hier eerst controleren of iedereen op de blog mag .
Geen opmerkingen:
Een reactie posten