dinsdag 25 mei 2021

na een lang weekend

 Zo het laatste lange weekend van dit schooljaar is voorbij. 
Mijn batterijen zijn alvast opgeladen. 
Zoals jullie kleuter vast al heeft vertelt, ben ik een weekendje weg geweest. 
Ik bezocht er een grot, die er reeds in de oertijd al was, en bracht naast foto's ook enkele stenen mee uit de grot. De stenen hebben wel een rare vorm. Ze zijn plat. 
Hebben ze ergens tussen gezeten, zijn het stenen om vuur mee te maken??,

We gaan ook zelf grottekeningen maken en experimenteren met een nieuw soort materiaal: houtskool. 








Verder nog even onze uitgeruste hersenen aan het werk zetten. Tekeningen bekijken, gelijkenissen en verschillen ontdekken en zo de matrix vullen. 







In de namiddag gingen de kleuters turnen, en als afsluiter van de dag las ik het boek 'rockie' voor. 


Een boek op rijm van 1 van mijn favoriete auteurs, Julia Donaldson. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten