donderdag 4 februari 2021

donderdag 4 febr.

 We starten de dag met een overleg. Althans ik, de kinderen gaan gewoon turnen met Juf Cheyenne. 
Daarna neemt juf Margot even over, maar lang duurt het niet want ik ben gelukkig snel terug.
Dan vlug wat kalenders bespreken en verhalen beluisteren en hop het is alweer tijd om fruit te eten. 
Enkele mama's zijn dit vergeten. Een geluk bij een ongeluk - mijn druiven van thuis moesten dringend op en enkele kleuters kunnen nu meesmullen. Ze zijn echter op nu, dus morgen zeker fruit meegeven of een extra boterhammetje mag ook steeds. 

Op donderdag ben ik zo goed als de ganse dag buiten te vinden. Ik heb op 20 min. na alle toezichten die dag. En eindelijk kan ik ze allemaal buiten uitvoeren. De laatste weken had ik steeds pech met het weer. Regen, regen, regen, maar deze week niet. Een lekker zonnetje, en zoals Emiel uit K3 demonstreert kunnen we er lekker in chillen. 

Op het einde van de dag bezorgen de klusjesmannen ons ook de afgewerkte home-trainers. 
Het is rijtje schuiven. En niet alleen de kleuters zijn enthousiast er zijn ook juffen die op de fiets willen. 
Dus wie ons een oud exemplaar kan bezorgen graag. De banden mogen plat staan 😉

 






Zalig toch. 

Wist je trouwens dat op donderdag ochtend Juf Margot in de klas komt helpen? 
Zij neemt soms enkele kleuters mee om enkele vaardigheden extra in te oefenen, of ze blijft bij de kinderen in de klas - terwijl ik eens iets extra doe. 

Ook Juf Cheyenne zien we naast het turnen soms verschijnen in de klas. 
Zij neemt de kinderen met een andere thuistaal soms uit de klas om de woordenschat extra in te oefenen. 


Ondertussen moesten de meeste kinderen ook in de klas aan te slag. 
Vormen herkennen en kleuren volgens legende. 
En in de derde kleuterklas gaan we ook de vormen proberen na-stempelen. 
De benamingen van de vormen althans. 





Verder gingen we ook nog in de klas op zoek naar vormen. 
Bij de cirkel hadden de kleuters nog wat moeite, maar bij de rechthoek werd al snel duidelijk dat we héél véél rechthoeken in onze klas hebben en zien. 


En dan zijn er nog deze foto's:



Deze dames hadden een prinsessenfeestje. We hielden een kleine fotoshoot:


Op het einde van de dag was er nog een verrassing. 
Louise uit het 2de leerjaar kwam plots voorlezen. 
Het was duidelijk zijn eerste keer, hij was wat zenuwachtig en vergat de prentjes te tonen. 
Toen ik dit uitlegde aan mijn huidige kleuters, besloten ze alvast om als ze later komen voorlezen ze niet gaan vergeten de prenten te tonen 😆.
Ik ben benieuwd, en kan al bijna niet wachten. 


We sloten de dag af met nog een klein verhaal van clown Tito. 
Deze keer behoud hij zijn neus, maar wil hij leren toveren. 



Morgen gaan we zwemmen, niet vergeten!












1 opmerking:

  1. Niks zo gezellig als de geur van verse pannenkoeken en wafels .. gezelligheid troef in de Tandem !

    BeantwoordenVerwijderen