maandag 25 november 2019

Sinterklaas

Eindelijk is het zo ver.
Ik begon onder lichte dwang van de kleuters reeds vrijdag met de klas reeds wat te versieren. Ze vonden het niet kunnen dat de andere klassen reeds in Sint sfeer waren en wij niet. 

Oeps. Vandaag werkten we verder.
De hoekjes werden aangekleed en er werd gestart met onze hoed voor op het Sinterklaasfeest. 
Daar hielden we vrijdagmiddag ook al een stemming over.
Geen mijters dit jaar, maar wat dan wel.
Een pakje ? een stoomboot ? een pietje uit de schoorsteen? of het paard van Sinterklaas? 
Het pietje en de stoomboot kenden het meeste succes.
Dan maar keuze uit hoeden dit jaar. 

Start voor de schoorsteen Piet - Hoed: stempelen van bakstenen. Opletten geblazen. De stenen moeten recht zijn. Géén scheve muren. Ik weet al wie mijn huis mag zetten en wie niet hoor ;-)






Een geheugenspelletje: onder de pakjes zitten allemaal Sint-prentjes. Zoek 
  dezelfde.

De puzzels hebben het beste gehad. Terwijl Philip ze wil maken wordt duidelijk dat ze rijp zijn voor de vuilbak. Er ontbreken alweer stukjes. Zouden hier spiekpietjes voor verantwoordelijk zijn. 


Marie slaat mijn waarschuwing in de wind. Ik zei nog dat het een moeilijke puzzel was, maar toch wil ze proberen. Super flink! alleen staakt ze haar poging. Morgen een nieuwe kans? 

Malik en Maja gaan dan weer aan de slag met de rekenstaafjes.
Passen, meten, zoeken. Niet makkelijk maar Maja haalt het. Kijk maar verder in dit bericht.


Ik droomde er al een paar jaar van maar dank zij een goeie vriend heb ik hem nu ook in mijn klas.
De stoomboot van de Sint.
Ik moet hem alleen nog wat pimpen met vlagjes maar kijk eens hoe mooi.
De kinderen speelden er vandaag alvast super mooi mee. 

  

Nu we een magnetisch bord hebben kunnen de 'old school' bordfiguren ook nog eens uitgehaald worden. Vertellen, taferelen maken, bijtekenen, natekenen, alles kan. 
  

Om de klas te versieren mag er op het raam worden getekend. Weinig interesse bij de kleuters en Lize kan hem uiteindelijk helemaal alleen afwerken. Super goed hoor Lize. Zij zelf voelt haar een echte artiest, net als mijn Bonnie vertelt ze. 

 
En ja hoor de verkleedkleren zijn ook weer aanwezig in de hoek. Hoewel we de broek wel terug in de doos hebben gestoken. Zowel lize als Wout bleef vandaag vast zitten. 





Wist je trouwens dat Reis-piet op weg is naar België?
Met Kaart en Kompas komt hij onze richting uit.
Althans dat hopen we.
Meer nieuws morgen






Geen opmerkingen:

Een reactie posten