woensdag 6 november 2019

Een nieuw thema

Na de vakantie zijn we rustig aan begonnen.
Alhoewel rustig???
We maakten maandag allemaal een tekening van onszelf of een ander kind.
(zo kunnen we de tekenevolutie mooi bijhouden)
We toonden onze puzzelvaardigheden.
Wie houd vol en kan er eentje van 49 stukken maken?
Of wie kan er al eentje van 35?
En we gingen op zoek naar een nieuw thema.
Er zitten enkele bij die we bewaren voor later: liefde, sterren, water.
Eerst gaan we aan de slag met 'de Tandarts'



Toen ik maandagmiddag mijn boterhammen op at. Voelde ik plots 'krak'.
's avonds begon mijn tand veel pijn te doen, en dinsdagavond dan maar met spoed richting de tandarts. Mijn tand in 2 gebarsten. 
'Karma' - noemen ze dat dan zeker?


Maar bon, we starten ons thema met een mooi verhaal.
'de tandendief'



Geleidelijk aan worden er ook thema - hoekjes geïntroduceerd. 


 We maken enkele tanden lekker vies, en poetsen ze daarna met een echte tandenborstel terug proper.
Of we zoeken naar juist dezelfde letters / symbolen en kleuren de juiste tanden. 


 Met waterverf mogen we deze mooie tandenfee inschilderen.
Penseel goed vasthouden, niet teveel maar ook niet te weinig water, binnen te lijntjes blijven. 





Wist je dat elke week wel 1 van de 2 juffen van het eerste leerjaar binnenspringt in de klas??
Deze week was het de beurt aan Juf Lien.
Ze ging samen met de 3de kleuterklas op zoek naar woorden die beginnen met 'tand'.
De juf had ook speciale potloden mee en zorgde ervoor dat we ons potlood mooi vast hielden en vooral dat mijn sloebers flink op hun poep bleven zitten. (ze durven al eens hangen op een stoel 😉)




Ondertussen deden we een kleurenzoektocht met K2 en een teloefening





Geen opmerkingen:

Een reactie posten