donderdag 19 september 2019

werkjes

Hoe leuk het ook is om de kleuters zelf een boek te laten kiezen,
toch wrijf ik soms met mijn handen in mijn haar.
Want print klare spullen vind je dan meestal niet.

Dus hebben we deze week en afgelopen weekend al veel geknipt en geplakt.
Wat gekopieerd en gebrainstormd met de vooropgestelde doelstellingen in het achterhoofd.

De 2de kleuterklas moest op zoek naar 2 maal dezelfde afbeelding van draak dries.
Aan der ene kant de goeie afbeelding en aan de andere kant moesten de kleuters dezelfde draak kleven. Alleen was die draak toch wel zeer wazig. Uitkijken was de boodschap.





Een beeldend werkje waarbij dan weer de vaardigheid van het uitknippen van een vrije vorm werd ingeoefend was een vuurspuwende draak dries.
Je kan het net niet zien maar dit kan toch een gevaar zijn voor de tong.
Als iets moeilijk is, hebben mijn kleuters de neiging hun tong uit te steken.  :-)



Draken tekenen kan je ook zelf leren, met de lichttafels.



De derde kleuterklas moest dan weer het verhaal van draak dries aanvullen.
Enkele belangrijke prenten waren weggelaten. De kleuters kleven de juiste prent op de juiste plaats. 






Morgen = strapdag en laatste dag draak dries. 
Dan toon ik jullie hoe we onze eigen gouden sterren hebben gemaakt zoals in het verhaal van draak dries. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten