woensdag 11 september 2019

draak dries

Week 2 van het nieuwe schooljaar, en een nieuw thema bied zich aan.
Het herfstig weer verstoort mijn planning. Ik had gehoopt nog wat zomerse dagen te beleven, maar helaas. Het geplande thema vliegt in de koelkast en samen met de kleuters kiezen we een nieuw.
4 boeken liggen op de tafel. Elke kleuter heeft een blokje en legt dit bij het boek waar zij de voorkeur aan geven.

1. max en de toverstenen
2. het weer
3. elmer de kleurenolifant
4. draak dries

Al snel wordt duidelijk dat het draak dries wordt





 Wat er in het verhaal gebeurd vraag je best eens aan jou kleuter.
of wacht nog enkele dagen en misschien vertellen we het jullie wel.


Allerlei activiteiten komen aan bod. De nadruk ligt op talenten, tellen, opkomen voor elkaar.
en navertellen, naspelen.

Zo bied ons zich het eerste werkblaadje aan:
de 2 de kleuterklas moeten draken tellen en evenveel bollen kleuren.

De derde kleuterklas moet ook draken tellen, maar moet dan op zoek naar het juiste cijfer.
Juf Lien van het eerste leerjaar komt hen hier vandaag bij helpen en kijkt al even wie, wat kan.
Juf Lien komt om de 14 dagen bij ons in de klas en leert zo de kindjes al wat beter kennen.
Zo proberen we de stap naar het eerste leerjaar kleiner te maken.


We werken en experimenteren met een nieuwe techniek: schilderen met waterverf





En dan nog even over dinsdag.
Ik was helaas niet op school.
De kindjes werden opgevangen door de collega's.
Ik had een acute aanval van lompigheid.
Iets met een autodeur en mijn rechter duim.
Ik kan zeggen het deed pijn. De eerste moment viel het mee, daarna niet zo veel. Ik hoopte met een korte dokterstrip er vanaf te zijn, maar helaas waren foto's noodzakelijk.
Veel ijs, een gaatje in de nagel en enkele pijnstillers later kon ik vandaag gelukkig terug lesgeven.
Doosjes opendoen, ritsen sluiten,.. is helaas wel nog even voor mijn lieve collega's, en enkele flinke kleuters. Mijn duimpje is nog wat gevoelig 😔

Maar wie de app klasbord reeds heeft geïnstalleerd wist dit natuurlijk reeds.













Geen opmerkingen:

Een reactie posten