vrijdag 12 juni 2020

kerstmis bij de piraten

Help, mijn kleuters zijn echt het Noorden kwijt. 
Na sinterklaas gisteren, komen vandaag carnaval en Kerstmis aan de beurt. 
Ze zingen uit volle borst:

tringelingeling tralala, het is kerstmis, het is kerstmis, ......



en er staat een paard in de gang:



Ik roep Juf Tania ter verantwoording. 


Maar dat had ik dus niet moeten doen. Ze steekt mijn kleuters nog meer aan. 
Ze begint over kerstbomen versierd met piratenattributen. 

Maar ik sla terug. Dit laat ik mij niet zeggen. Samen met de kleuters bedenken we een plan. 
We gaan een reuze kerstboom maken met piratenkerstballen in. 
Iedereen bedenkt wat hij in zijn kerstbal wilt, juf tekent het, en de kinderen kleuren het in. 
Daarna gaan de eerste die klaar zijn aan de slag om een reuze kerstboom te schilderen. 
De spanning is te snijden bij de kleuters. Juf Tania mag het immers niet zien. 
Ze worden een beetje dol gedraaid. 
Maar uiteindelijk lukt het ons om alles op tijd af te krijgen en het stiekem aan Juf Tania haar deur te hangen. 








spieken, stiekem binnenkomen, niet als het van mijn kleuters afhangt!




Wat was me dat een vrijdagmiddag zeg. 
Je ziet het ook corona en bubbels krijgen onze creativiteit en  zottigheid niet klein!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten