zaterdag 25 januari 2020

Hartjes

We gingen vandaag zwemmen, sloten het thema 'ons brein' af, en kozen een nieuw thema. 

In het zwembad wacht Badmeester Alexander ons op. Hoewel de oefeningen niet zo moeilijk waren, hadden veel kleuters toch schrik. We blijven oefenen en hopen onze schrik te overwinnen. 

In de klas staat een schatkist ons op te wachten.
Binnen in zit een briefje en stenen.
We leren dat het zeer bijzondere stenen zijn, namelijk beschermstenen. 








Tijdens de middag speeltijd ken ik geen rust. De stoelen gaan ophoog, de stofzuiger wordt uitgehaald en de emmers gevuld. Poetsen, poetsen poetsen staat op het programma.
De klas is vuil en de poetsvrouw is ziek.
ZO kan het niet meer actie wordt ondernomen.


We kiezen ook nog ons volgende thema. Eerst laten we ons brein allemaal nadenken over mogelijke thema's. De juf noteerde deze in een mindmap


Daarna heb ik er enkele uitgekozen die we kunnen uitwerken.
Een geheime stemming volgt, zodat kinderen zelf kiezen en niet op basis van wat hun vriendje wilt. 


We komen uit met een meerderheid aan stemmen bij het thema 'hartjes'.
Dan volgt een kleine eerste brainstorm over wat willen we doen, maken, weten van hartjes. 


Ze willen alvast hartjes tekenen, knutselen, een liefdesfeest geven waarbij alles versierd is met hartjes, waarbij grote mensen mogen komen, waar we liedjes zingen, ...

Hoe we alles uitwerken, en wat we allemaal doen daar moet ik dit weekend dus mee aan de slag. Doelstellingen opzoeken, materialen maken, werkjes, hoekjes, ...

Werk genoeg dus, gelukkig maandag een extra dagje.
Wie spullen heeft voor ons thema mag dit steeds meegeven naar de klas.
De kinderen gingen alvast onder leiding van Lize aan de slag met vrij knutselen. 


Geniet van jullie verlengd weekend.
Tot dinsdag

Love




Geen opmerkingen:

Een reactie posten