woensdag 28 november 2018

Pepernotencake


Het zijn al enkele productieve dagen geweest in onze klas.
Maar omdat we zo flink gewerkt hebben, ben ik helaas foto's vergeten nemen. 
Ik heb er nog enkele gevonden maar helaas niet van alles en iedereen. 
Sorry

Hieronder zie je alvast Bente aan de slag met het ordenen van het Sinterklaas huisje. 
Linde gaat dan weer aan de slag met de meetblokjes en na wat aansturen vind ze alle juiste blokjes. Top meid, je gaf het niet op.


De 3de kleuterklas moest vorige week een zwarte Piet schilderen. Deze week een moetje voor de 2de kleuterklas. Sinterklaas en zijn lange mantel. 
Linde toont even hoe het moet. Kosai, Bente, Ish, Liam, Ferre en Emmy geven het beste van zichzelf.



Seriëren wordt ook ingeoefend. Eens niet op de tablet maar met papier, schaar en lijm. De kleuters mogen zelf kiezen of ze voor de zakken gaan of de staf. Er zijn zelfs twee ijverige dames die beide werkjes doen. Enkele heren zijn wat slordig en verliezen enkele stukjes. Zouden de clichés dan toch waar zijn??

Vandaag heb ik ook een speciaal soort plasticine gemaakt.
pepernotenklei, ze ruikt naar chocolade en speculaas, maar ziet er volgens juf Tania uit als ...
Pepernoten rollen maar. Nabil geeft het voorbeeld.


Ook ons hoofddeksel voor het hoogbezoek van volgende week moest af deze week.
Een letter versieren, een karton schilderen, stempelen,...
werk -werk -werk. 
Hopelijk is Waut goed uitgerust deze week want hij gaat in actie moeten schieten maandag. 

Vanmorgen vroeg stuurde ik de mama's en papa's ook nog allemaal een berichtje. 
Eitjes hadden we nodig.
5 eitjes hebben we gekregen en 4 hebben het gehaald tot in de klas. 
Dank jullie wel hoor. 
Met de eitjes en nog enkele andere ingrediënten konden we aan de slag. 
pepernoten cake stond op het programma. 
In onderstaande link vinden jullie het recept. 
De kleuters en de andere juffen vonden het alvast super lekker. 
Moeilijk is het ook niet. 
Maar zelf ben ik niet zo van van kaneel en pepernoten. 
oeps.








De laatste groep smullende kinderen hun foto staat helemaal onderaan dit blogbericht.
Mijn computervaardigheid laat mij in de steek en ik krijg hem niet naar boven. Sorry

Bente heeft als je goed kijkt een andere koek vast. Zij is allergisch aan veel dingen en mag daarom niet proeven. Papa beloofd ons een lekker pannenkoeken recept die ze wel mag eten. 
Tijdens het Kerstthema gaan we dat toch even testen. 


Nog enkele werkfoto's: