vrijdag 30 november 2018

De bib en nog wat werken

Alweer een drukke dag. 
En alweer staan mijn foto's door elkaar. Oeps!
Vandaag zijn we gestart met een werkje. 
De 2de kleuterklas moest kleuren naar legende.
De 3de kleuterklas ging aan de slag met drie blaadjes rond de letter 's'.
Het ging gisteren zo goed en ook deze ochtend blijven de kleuters woorden bedenken met de letter 's'. 
Later in de ochtend trekken we naar de bibliotheek. 
Daar worden we verwacht voor een voorleesactiviteit.
We maken ook kennis met de bib, en de soorten boeken die we er allemaal kunnen vinden. 
Aan stil zijn in de bib. moeten we echter nog een beetje werken. 
We krijgen ook nogmaals het verhaal van de spiekpietjes te horen en moeten in de bib. op zoek naar enkele verstopte spiekpietjes; 

Terug op school moet ik even naar Juf Tania. Zij had gevraagd haar boeken mee terug te nemen naar de bib. Zo gevraagd zo gedaan. Haar karretje stond 's morgens al op mij te wachten.
Maar op weg van de bib naar school ging het mis. Het wiel kapot. 
Geen idee hoe ik dit weer het gedaan, maar ik weet wat vragen aan Sinterklaas.
Hopelijk komt mijn brief nog op tijd aan.

In de namiddag komen de leerlingen van het middelbaar verhalen vertellen.
We verdelen ons in kleine groepjes en luister aandachtig; (althans sommige toch ;-) )
De leerlingen hebben dat super goed gedaan. 








De sinterklaas memory is alweer zeer in trek bij Jaïro en Atakan. Tijd voor een moeilijk spel. 
Wie zin heeft om mee te komen spelen geef maar een seintje. 




Enkele dames gaan aan de slag om eens lekker 'vrij' te knutselen.
Dan mogen ze zelf kiezen wat ze maken en alle spullen die in de kast liggen gebruiken.
Ze besluiten om zelf mijters te maken. Ik ben benieuwd. 


Spiekpietjes zoeken en kleuren. 



Het resultaat van mijn knutselaars. Ik ben benieuwd wat Sinterklaas van deze hoofddeksels vind. 



Prettig weekend