maandag 5 november 2018

Een rustige start

We zijn terug van de partij. 
De vakantie heeft deugd gedaan, en bracht ook enkele wijzigingen.
Ik kwam een dagje werken op school en slaagde er in om de timmertafel binnen te plaatsen, de poppenhoek aan te passen en een boekenhoek te creëren. 
Omdat ik wist dat mijn kleuters veel te vertellen gingen hebben, had ik voor een nieuwe werkvorm gekozen. 
De 3de kleuterklas moest direct aan de slag.
Opdracht: maak een tekening van jouw vakantie. 
Ondertussen hou ik een gesprekje met de 2de kleuterklas. 

Er was er eentje die bij Tante Daisy op bezoek ging, er waren er twee die naar de echte cinema zijn geweest en dan nog naar dezelfde film van Sinterklaas. Alleen hebben ze elkaar daar niet gezien en dat vonden ze wat raar. Ook de speeltuin en het bos waren enkele van de uitstappen. 
Ondertussen weet ik ooit dat er zijn, die nog nooit popcorn hebben gegeten - dus beloof ik ergens tijdens kerst het toch eens samen met de kinderen te maken en te proeven. 



Na het teken werk van de derde kleuterklas leer ik dat je met trick or treat veel snoepen kan verzamelen, je ook met thuis blijven veel plezier kan beleven. Er is het bos ergens ook een speelhuisje staat, en dat je bij Cindy leuk kan spelen. Als ik even door vraag komt het uit. Er is een Play station. Al mijn jongens zijn onmiddellijk enthousiast. 
 Mona droomt ondertussen al van haar zomer reis. Dan trekt ze richting Italië met de nieuwe caravan. 



Verder houden we het vandaag rustig. Ons kunstwerk voor kom op tegen kanker moet nog wat herwerkt worden. Ondertussen maak ik ook nieuwe plasticine. De oude hadden we net voor de vakantie in de vuilbak gegooid. Het is zo een makkelijk recept, Als ik vraag welk kleur we moeten maken is Waut de eerste die reageert. ROOD!! dus rood is het geworden. 
In de namiddag nog een knipwerkje. 
Ik vertel de kinderen een geheimpje.
Juf Tania viert haar werk verjaardag. Reeds 28 jaar staat zij op deze school en helpt de kleuters groeien. Dat verdiend een bloemetje. Het was een race tegen de klok maar het is gelukt. 
Super bedankt aan alle vrijwilligers om mee te knippen, rollen en foto's te nemen.