maandag 21 mei 2018

een drukke vrijdag

Wat een dag was dat afgelopen vrijdag. 
De laatste voor een verlengd weekend, maar daarom niet minder leuk. 

We starten met zwemmen.
We moeten wat eerder vertrekken want de bus moet de kinderen uit het 5de en 6de leerjaar gaan halen vanop zeeklassen.
Reeds enkele dagen aan het plannen om voldoende auto's te regelen om terug te keren met de kinderen van het zwembad. 

Eerste hindernis. Juf Kelly moet even vervangen en zal later komen.
Hindernis twee: aangezien ik zelf moet terug rijden, vraag ik aan Carine (de busbegeleidster van 's morgen) of zij mijn kleuters kan vergezellen naar het zwembad. 
hindernis drie: op weg naar het zwembad wordt ik gebeld door juf Tania.
'oh nee ik ben een kleuter vergeten' flitst door mijn hoofd.
gelukkig ze belt om ook aan de buschauffeur te vragen of hij wil bijdragen aan onze kom op tegen kanker actie. 

Eindelijk aan het zwembad en wat vroeger dan normaal, beslis ik om de klimvaardigheden van de kleuter te bestuderen. We stappen even naar de zijkant, voorbij de mini-golf en komen aan de klimtoren. Direct besluiten enkele kleuters dat ze liever op de grond blijven.
Prompt wordt ook gevraagd 'Juf heb je een basketbal?'
Heb ik toch wel niet bij zeker in mijn zwemzak. Volgende keer beloof ik. 




 





Eenmaal in het zwembad volgt een kleine teleurstelling voor sommigen en een opluchting voor anderen. Meester Willem van het middelbaar is onverwachts een proef aan het afnemen van zijn leerlingen. De grote glijbaan kan niet doorgaan.
In ruil komt meester Alexander de laatste zwemles geven. 
Hij bereid de kinderen voor op wat als je in het water wordt geduwd.
Hij leert hen dat ze niet bang moeten zijn, en voeten op de grond moeten zetten. 
Wat een stoere kleuters heb ik vandaag. 

Halverwege de zwemles komt ook Juf Kelly er bij. 
Om de sterkere kinderen toch wat te belonen mogen de durvers tijdens het vrij spel mee met haar naar 'het diepe'. 




  




Na de les staan alle ouders paraat en ook Juf Wendy van het secretariaat komt enkele kleuters oppikken. Vlug verdelen en terug naar school. 
Bedankt alvast aan iedereen die kinderen is komen halen. 

En dan moest het nog middag worden. 
En alweer een volle planning met hindernissen. 
Lees maar in volgend blogbericht. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten