maandag 21 mei 2018

brownie en wafels

Naar aanleiding van ons briefje ivm de bakker, hebben enkele ouders zich kandidaat gesteld om te komen bakken in de klas. 

De mama van Julie bijt de spits af. 
Het is vrijdagmiddag en we hebben reeds gezwommen dus ik plan een rustige middag. 
Omdat we een oven nodig hebben groter dan ons mini-exemplaar in de klas, regel ik alles zodat we de didactische keuken van het middelbaar kunnen gebruiken. 

Met 27 brownies maken is misschien wel wat veel dus ook ik besluit te bakken. 
We hebben van mathias zijn mama twee wafelijzers gekregen en deze gaan we testen. 

We verdelen ons in groepjes: de kleuters die willen helpen met de brownie, de helpers voor het wafelbeslag en zij die liever spelen en zichzelf laten bedienen. 

Het loopt helaas niet allemaal van een leien dakje. 
Alle spullen in de bolderkar geladen behalve de melk.
Even naar het secretariaat bellen en onze directeur to the rescue.
Ze staat nog in de leraarszaal en hij brengt ze even. 

Ik moet hem al direct nogmaals om hulp vragen. De kookplaten en ovens doen het niet.
Is er ergens een knop om alles uit en aan te leggen. ???
Dat waren ze even vergeten vermelden. 
Na wat zoek werk die niets oplevert stuur ik Fien even naar de keuken. 
Isabelle komt ons redden de rode knop moeten we uittrekken. 

We kunnen verder. 
Heel wat tijd verloren maar moedig doen we verder. 
Tegen 14h30 beginnen de kleuters dorst te krijgen. 
Ons water hebben we niet mee, dus ik laat de mama van Julie even alleen en ga met de kleuters onze dorst lessen. 
Zij schuift ondertussen de brownie in de oven en begint al met de afwas. 

Als we terug komen in de brownie nog niet helemaal klaar. De wafels gelukkig wel. 
Smullen maar. De tijd begint ondertussen op te raken maar de brownie blijft vanbinnen loperig. 

Om 14 u 10 moeten we er ons bij neerleggen. 
Geen brownie vandaag. Tja ook bij een echte bakker kan er al eens iets fout lopen. 
De mama van Julie heeft echter medelijden. 
Ze beloofd hem thuis opnieuw te maken en mee te geven met Julie. 

Als iedereen weg is keer ik nog even terug om alles terug netjes te maken. 
Zo mogen we hopelijk nog eens terug . 
We weten nu immers hoe alles werkt ;-)

Ik proef nog even van de brownie.
Het is een mengeling van brownie en moelleux. 
Best lekker, ook de collega's die nog in de leraarszaal zitten nemen een vork en proeven even.
mmm lekker 'ze moet er een patent opnemen' is de boodschap. 

Om foto's te nemen  was het een beetje te druk. 
Ik heb mijn gsm wel even uitgeleend en kreeg deze foto's terug. 














Geen opmerkingen:

Een reactie posten