zondag 1 oktober 2017

Vrijdag 29 september

Wauw, de eerste schoolmaand zit er alweer op.
We leren elkaar steeds beter kennen, we raken vertrouwd met de klas, en ontdekken enkele eigenaardigheden bij elkaar. 

Zo weten we dat thibault steeds jeuk in zijn haar heeft als hij een banaan eet.
Zoƫ de drankjes neemt voor haar vriendinnen en de vriendinnen het fruit of de koekjes.
Kwestie van de taken te verdelen.
Alessio mij steeds moet helpen onthouden om de melkjes te gaan halen.
...

Op vrijdag gingen we in de namiddag ook even op bezoek bij de bibliotheek, of om het wat makkelijk te zeggen, naar de bib.
We mochten allemaal 1 boek kiezen. 
Zoekboeken, boeken met een cd bij, boeken over ridders, ...
Gewapend met onze buit keerden we vrolijk en blij onder een stralende zon terug naar school. 









Op School proefden we ook nog eens van een heerlijke ananas van mama vitamientje. 
Trouwe volgers van de blogs van de kleuterblok weten dat Juf Joke en ik vorig jaar wat hebben gesukkeld met het snijden van een ananas.
Ik dacht mij gaan ze niet hebben dit jaar en ik nam de ananassnijder van bij mij thuis mee. 
Al snel was de klus geklaard. 
Iedereen heeft geproefd, dubbele dikke duim.
En enkelen konden er maar niet genoeg van krijgen. 




Ondertussen hadden de kleuters ook nog wat schrijfwerk.
Ze moesten elk twee blaadjes maken.  Zo kon ik eens kijken wie aan welk hand de voorkeur geeft.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten