woensdag 2 december 2015

een brief van reispiet en een jarige

Het is vandaag maar een halve dag school maar wat een drukte.
Matteo is jarig en de ganse klas mag meevieren.
De ouders van Matteo hebben alvast voor cake en drankjes gezorgd,
en het gonst in mijn klasje van de geruchten over een verjaardagsfeestje later op de dag.
Ik ben benieuwd naar het verhaal morgen.



we werken hard. Eerst prikken we Sint uit, en daarna gaan we zoek naar zijn beginletter.

Ranim tekent een hele mooie zwarte Piet

Nieuw speelgoed gesignaleerd: Little Petshop. Siouxie is in de wolken. Juf ik heb thuis alles van Little Petshop vertelt ze mij. Maar dan ziet ze plots dat ik een huisje heb, die zij nog niet heeft. Oei Sint heeft ,nog wat werk.

Ik heb alvast twee kleuters die aan het oefenen zijn, voor het geval reispiet niet op tijd terug is.

Ook de jarige moet helaas een beetje werken.


En wat doen ze ondertussen bij de andere kleuters?
In de eerste kleuterklas gaan ze er alvast goed uit zien.
Juf Joke demonstreert hier hun knutselwerkje


Maar wat gebeurd er ondertussen met reis Piet?

My sweethearts, 

Ik bevind me helemaal aan de andere kant van de wereld .. Down Under .. in Australië. 
Momenteel is het hier bijna zomer, terwijl bij jullie in België de winter er aan komt. 
Mijn hart staat in vuur en vlam .. vandaag heb ik 'mijn darling' Mathilda ontmoet. 
Meteen heb ik voor haar een liefdeslied geschreven 'Walzing Mathilda' 
En haar huisdier in het verre Australië ?? Een kangoeroe natuurlijk !! 
Heb alvast een cadeautje in zijn buidel gelegd voor Mathilda 
want al heel snel keer ik terug richting Europa.

I'll give you all my love
Piet 
Xxx 

Van de Bahamas naar Downunder...Australië, het land van de kangoeroes en koala's en...van Home and Away. 

Piet heeft er al heel wat vlieguren opzitten.


Wij hebben in de klas alvast het springen als een kangeroe ingeoefend.
Doen jullie mee?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten