dinsdag 5 januari 2021

tradities

 Gisteren hadden we het over tradities. 
Dingen die je elk jaar doet, en die zo een traditie worden. 

Deze ochtend hielden we zo een momentje. 
We keken naar 'de sneeuwman' van raymond briggs. 

De originele tekenfilm dateert van 1982, er is een recentere versie maar ik kies voor de klassieker. 
En dan zeker voor de volledig instrumentale versie. 

 En net als alle andere jaren is dit een film waar alle kinderen worden meegenomen door de magie. 
Ik geef toe, ze waren wat luidruchtiger dan andere jaren. Ze lachen nogal luid deze bende maar samen met hen was het smelten. 



We aten ook nog een stukje koek van Stanne, en daarna was het werken geblazen. 
Ieder moest een tekening van een sneeuwman maken op een zwart blad. 
Als iedereen klaar was hielden we als echte kunstcriticus een heus debat over welk kunstwerk het mooist was. Bijna iedereen gaat voor zijn eigen kunstwerk :-)

Donderdag zet ik de foto's hiervan online. 
Vandaag vergeten. 

Wat ik gisteren ook vergeten was, was het Kado - Boek van Stanne. 
Ik had er voor de vakantie aan gedacht en meegenomen naar huis om een mooi papiertje rond te doen. 
Maar Toen gingen we in vakantiemodus en was ik het rats vergeten gisteren. 

Stanne mocht wel kiezen uit de bib bak, we lazen een verhaal van oli en de poepmachine. 
Maar vandaag was het dan de beurt aan het eigenlijke verhaal:



De gevoelskaartjes achteraan in het boek, daar gaat Juf Cheyenne morgen mee aan de slag. 




 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten