maandag 7 december 2020

De kleine kerstboom

 Sinterklaas zijn verjaardag is voorbij, op naar zijn beste vriend de kerstman. 
Ik maakte van de Sinterklaas boot een kartonnen 3D kerstboom. 

Ik ging hem eigenlijk bruin laten maar dit was niet naar de zin van mijn kleuters. 
Dan maar de verfrollen uithalen en aan de slag. 


De klas heeft ook al enkele Kerst attributen gekregen. En ook sommige kleuters denken al volop aan kerst. 


In de poppenhoek liggen nu geen Sintspullen maar kerstman pakken. 


Echte kerstballen  in onze boom hangen wordt moeilijk dus aan de slag met papier, schaar en Lijm. 
Maja neemt het voortouw en ook Tayler, Marie en Emy beginnen vol goede moed. 


De start is gezet, maar hoe knopen we alle kerstactiviteiten nu aan elkaar? 
Wel we vertrekken vanuit een prachtig prentenboek. 
'De kleine kerstboom'
Helaas heb ik het boek niet in mijn bezit. Ook de bibliotheek had geen exemplaar meer aanwezig. 
Gelukkig heeft mijn nichtje een abonnement op de voorleeshoek. 

(wie dit niet kent, een echte aanrader. alle goeie prentenboeken worden interactief voorgelezen. Je kan een maand, 3 maand of jaarabonnement nemen, misschien iets voor onder de kerstboom)
Via dat abonnement konden we dus op het grote scherm het verhaal beluisteren / bekijken. 
Het werd plots heel stil in de zaal. 



Ook de inloopopdrachten zijn hier naar verwerkt. 
Welke dit zijn, zie je morgen op de blog. 

Nu nog snel wat verder de agenda uitschrijven, de nieuwjaarsbrief uitwerken, creawerkjes testen, en normaal ook lamineren maar helaas is het toestel op school stuk 🙈




Geen opmerkingen:

Een reactie posten