maandag 28 september 2020

Week 2 van de gevoelsmonsters

 We beginnen aan week 2. 
We ontdekken de nieuwe weektaken:

Taak 1: We krijgen een opdrachtkaart die aangeeft waar welk kleurenmonster in een rooster moet komen. De kinderen leggen zo hun rooster vol. Juf komt rond en controleert. 

Taak 2: we tellen het aantal bollen in een specifiek kleur en noteren dit in de legende. 
 



Taak 3: patronen verder zetten
Taak 4: borduurkaarten of rijgkaarten om de fijne motoriek in te oefenen


Taak 5: Tellen, cijferherkenning en het juiste aantal in elke fles stoppen. 


Taak 6: knopen sorteren op kleur, of bij de oudste een pot vullen met de juiste kleur en aantal knopen zoals de opdrachtkaart aan geeft. 


Taak 7: Schijfjes ordenen op kleur en experimenteren met magneetsticks. 
Je ziet het werk genoeg, dan maar snel aan de slag: 








Na deze taakjes, gaan we in de kring aan de slag. We bespreken de verschillende kalenders, en bekijken eens het roze gevoelsmonster. 
Tijdens het hoekenmoment bekeken we de puzzelvaardigheden even verder. 
Wie kan er 20 stukken van de K2'tjes en wie kan er 35 stukken zonder problemen van de K3? 



Artin en Tayler nemen hun tijd maar volbrengen deze opdracht beiden met glans.
Emy gaat aan de slag met plop

Oeps, iets te veel smile gezegd denk ik tegen Emmanuel. 
Hij kiest voor de nieuwe puzzel van speelgoeddokter. 




Mila, Stanne, Kenzo en Amir beginnen vol overgave. Voor Stanne die dit weekend ringen mocht dragen op een trouw is dit kinderspel. Hij maakt er zelfs 2. Mila is er dan weer van overtuigd dat ze het niet kan. Met enig aanmoediging lukt het haar toch prima alleen. Ook Kenzo begint met 'ik kan dit niet'. Maar als we hem dan laten vertrekken van mickey mouse ipv van de hoekjes is de klus op 1-2-3 geklaard. De aanhouder wint, is ook de spreuk voor Amir.

En dan stralen ze 1 voor 1 met hun puzzel die af is!



En tot slot deze twee mooie prachtexemplaren wilde ik jullie niet ontzeggen. 
Philip ontpopt zich als een ware artiest en tekent alle kleurenmonsters op ons bord. 
Wauw, Super gedaan. 


Kenzo en Stanne spelen met de logi-blokken en maken er een heuse verteltafel van. 
We mogen hiervoor de kleurenmonsters van juf Muriel gebruiken. 
Hopelijk lukt het mij deze week om er zelf enkele te naaien. 


Maar omdat Juf Kelly en Ik helemaal weg zijn van deze monstertjes 
heeft juf Tania ons beloofd te leren haken. 
Als dat maar goed komt. Elke poging die ik tot nu toe ondernam ging ik steeds de mist in. 
Of ik trok te hard, of niet hard genoeg,...
Als er mama's zijn die zich vervelen - we weten steeds wat jullie kunnen haken hoor ;-)












Geen opmerkingen:

Een reactie posten