maandag 10 februari 2020

eindelijk nog wat nieuws

Ik weet het, ik weet het.
Het is niet dat we nog niets in de klas hebben gedaan, maar het is eerder dat ik steeds foto's vergeet te nemen.  Zo hebben we de uitnodigingen voor ons hartjesfeest geknipt, bestempeld, versierd. 

Bekeken we een pakketje rozen van dichtbij en gingen we stempelen met een selder.
Als je de poep van de selder gebruikt kan je daar immers heel mooie rozen mee stempelen.
Altijd al eens willen uittesten, en super tevreden van het resultaat.
(no wast wel te verstaan, van de rest van de selder maak ik lekker 'fijne soepe' volgens oma's recept)


De foto's van de kinderen voor in de kaders worden afgedrukt en gelamineerd.
Een liedjeslijst wordt aangelegd, we gaan nog zwemmen, halen de fietsen even uit,..















We hebben niet stilgezeten, en ook deze week beloofd het druk te worden.
De afsluiter wordt ons hartjesfeest.
Allerlei gerechten staan op de planning.
Ik begon deze avond alvast aan de voorbereidende werken en enkele testjes.
Mijn handen zien helemaal roze van de kleurstof. Oeps.


Hier zie je nog enkele kleuters aan de slag met zoutdeeg. We maken elk een roosje

Philip porbeert al een paar dagen zijn puzzel van 100 stukken te maken. Maar steeds had hij tijd tekort. Hij mocht hem eens laten liggen en deze namiddag was hij eindelijk klaar.
Super!!



Een cake met binnenin een hartjesmotief? Naar het schijnt moet je dat in 2 stappen doen. Stap 1 doe ik thuis. Stap 2 gebeurd samen met de kinderen in de klas. 



Ook de valentijnshartjes maak ik thuis. 2 uur bakken in de over is net iets te lang voor ons mini - oventje in de klas. 




popcorn kleuren is nog in de testfase. Je zal donderdag moeten langskomen om te zien of het gelukt is. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten