zondag 2 februari 2020

dag van de directeur en iets met pannenkoeken

Vrijdag 31 januari.
Dag van de directeur.
De zorgjuf zit mee in het complot en plant met de directeur overleg in de ochtend.
Zo zorgen we ervoor dat hij zeker op school is en niet in vergadering met anderen personen.
Iedereen heeft een opdracht voor hem voorzien vandaag. En na het succesvol vervullen van de opdrachten wordt hij beloond met een kleine traktatie.
Wat die man verdiend het.
En we zetten hem dan ook graag eens in de bloemetjes. 



Reeds op donderdag licht ik de kleuters in.
We zoeken samen naar een opdracht. Salto, koprol, ze willen een sportieve uitdaging.
De uitdaging die ik uiteindelijk  kies kunnen ze ook wel smaken.
Ik had al een tijdje geleden mijn kleuters pannenkoeken beloofd.
Met het lichtfeest die helemaal terug gaat tot aan de tijd van de romeinen in het verschiet plande ik dit heugelijk gebeuren ook op vrijdag. 


De opdracht voor de directeur luid dan ook als volgt: maak ons pannenkoekendeeg.
Dat er sloebers in mijn klas zitten wordt al snel duidelijk.
Er vormt zich zelf een plan om het meegebrachte receptenboek te verstoppen. 
Het moet echter leuk blijven en vooral lekker dus geven we de directeur bij aankomst snel het recept.
Afwegen is de boodschap volgens de directeur en zijn Vriend Piet, maar niemand van de kleuters lijkt die kok 'piet' te kennen.



In de namiddag gaat de juf aan de slag om het deeg om te vormen tot lekkere pannenkoeken.

Na de speeltijd kunnen we dan eindelijk van onze pannenkoeken smullen.
Of wacht, eerst brengen we snel nog eentje naar de directeur. 



En zo vliegt alweer een dag voorbij in onze kleuterblok.
Ook de klas begint er mooi uit te zien met al die hartjesversiering.
Dank u wel.
Ik ben zaterdag ook nog eens terug naar school gegaan om de klas te schrobben dus nu kan ze helemaal versierd worden. Ik denk zelfs dat de kleuters eens helemaal los mogen gaan op de ramen maandag. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten