maandag 14 oktober 2019

Een herfstige Halloween

We kunnen er de laatste jaren niet meer om heen. De Halloween traditie wint aan populariteit. 
Mijn kleuters willen de klas versieren met pompoenen, slingers en lichtjes.
Ik kroop op zolder en haalde oeps, 3 dozen naar beneden.
(Ik wist niet dat ik zoveel spullen had)

Morgen versieren we de klas, en gaan we de laatste weken dus leren over herfst en Halloween.
De nadruk bij dit laatste ligt op onze gevoelens, bang zijn is niet nodig.
Veel griezelingen bestaan immers alleen in boekjes.
We bespreken, onderzoeken en vergelijken. 

Vandaag begonnen we alvast met het maken van enkele woordspinnen.
Eentje over Halloween, en eentje over heksen. 

In de hoekjes maakten de kinderen van de 2de kleuterklas kennis met het 'paddenstoelenspel' van janbibejan. Kleuren benoemen, dobbelen, memorie,...





De kleuters vonden het heel leuk.
Ik ben alleen foto's vergeten nemen van het tweede groepje. 

De 3de kleuterklas moest dan weer een werkblaadje maken. Verschillen zoeken.
pff best moeilijk. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten