Het is een korte week om te werken deze week in de klas met al onze uitstappen, maar toch gaan we er voor. Sommige werkjes zijn recyclage van vorig schooljaar en dat lieten sommige kleuters mij duidelijk weten.
Tja je kan niet steeds iets nieuws uitvinden.
Wacht maar tot volgende week, dan komen er een hele boel nieuwe dingen spullen bij
Tja je kan niet steeds iets nieuws uitvinden.
Wacht maar tot volgende week, dan komen er een hele boel nieuwe dingen spullen bij
Maar nu even overlopen waaruit de kleuters allemaal kunnen kiezen, want elk moet 2 werkjes zeker doen:
Beginnen doen we met een topologie van kabouters. Een moeilijk woord maar redelijk eenvoudig uit te leggen. De kinderen krijgen allemaal een groot rooster. Ze krijgen een opdrachtkaart met daarop kabouters die op een bepaalde plaats in het rooster liggen en met een bepaald soort hoed.
het is aan de kleuters om het rooster na te bouwen / leggen.
het is aan de kleuters om het rooster na te bouwen / leggen.
Het rooster voor K3 is groter dan dat van K2
Een vrij kunstig werkje: we tekenen een boom en geven deze kleur door middel van vloeipapier of zijdepapier in stukjes te scheuren en er op te kleven.
Voelen en tellen. In de zakjes moeten de kleuters het aantal kastanjes voelen en tellen. Daarna gaan ze op zoek naar het passende cijferkaartje.
Zoek de juiste familie. Op elke prent zit een andere familie verstopt. De kleuters moeten de juiste familie bij de juiste prent leggen.
Puzzelen maar:
We oefenen de pincet greep, spinnen vangen en op de juiste plaats in het rooster leggen:
Ook werkblaadjes op papier komen aanbod, want alle vorige oefeningen helpen ons wel vooruit maar mocht ik er geen foto's van nemen zouden jullie misschien wel denken dat wij niets doen in de klas. Een werkblaadje kunnen we nadien mee naar huis nemen.
De kleinste moeten kleuren volgens legende. De oudste zoeken dezelfde paddestoelen, of tellen en stempelen het juiste cijfer.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten