dinsdag 13 maart 2018

Een bezoekje van de brandweer

Oh nee, bij het opstaan hoor ik de regendruppels op mijn raam vallen. 
Vlug even kijken op buienradar. 
Oef tegen 9h30 zou het droog moeten zijn. 

Eenmaal op school krijg ik rond 9h een bericht van de brandweer. Buiten regent het nog steeds. 
De brandweer vraagt of het door gaat?
Ja, doe maar. De kinderen zijn op de hoogte van de komst, en ik wil ze niet teleurstellen.
Buienradar heeft het mis, het blijft de ganse ochtend regenen.
Maar we laten het niet aan ons hart komen.
We starten met de auto van juf Mieke te laten verzetten.
De directeur is zo lief om haar te halen. Ze verzet haar auto (ze stond niet verkeerd, maar een andere onbekende auto wel), en de brandweerauto kan op de speelplaats rijden. 

Allereerst mogen we per 4 instappen en even poseren voor de foto. 



Later mag elk kindje die wil eens spuiten met de brandweerslang.
Kegels omver spuiten vraagt wel wat mik werk. 


Als we even bezig zijn, belt de ziekenwagen. Mag hij ook nog eens langskomen?
Ja roept iedereen uitbundig.
Alles nog oké met Amir? Slaat zijn hart nog?


De ziekenwagen die langs komt, is pas 2 weken oud.
Zoals je ziet is hij nu niet alleen geel maar ook groen.
Alle ziekenwagen met prioriteit gaan deze kleuren krijgen. 
De andere ziekenwagen worden opnieuw wit. 












Wie heeft er sterke spieren????
We heffen de knijptang even op.
De brandweer moet soms auto's openknippen en dit is hun schaar.


Ook ik wil wel eens in de brandweerauto


Talip en brandweerman Joachim hebben dezelfde fluojas.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten