vrijdag 1 september 2017

1 september - lekker fout!!

Eindelijk is het zover. 
1 september. 
De vakantie is alweer voorbij gevlogen. 

Een nieuw schooljaar, een nieuw jaar thema: Sport.
Om het nieuwe thema en schooljaar goed in te zetten starten we
met een verkleedpartij. Naar het voorbeeld van 'de coach' op één, trekken we
allemaal onze 'foute' sport outfit aan.
Ochtendstond heeft goud in de mond, en we vliegen er direct in, met een opwarming. 
















De dag vliegt voorbij. 
Enkele nieuwe gezichten in de klas.
Houssein, Aïsha en Amber. 
Nikolai en Ian zijn voor de kindjes die van bij juf Tania komen ook nieuw.

Alle kinderen moeten alvast goed kijken als ze de klas binnenkomen.
Dit is niet de klas die ze hebben gezien op de welkomsdag. 
Mijn schuld moet ik eerlijk bekennen.
Na dat ik thuis zoveel heb verhuisd, laat de microbe met niet los,
en heb ik ook wat verhuisd in de klas.
hoe lang het zo blijft staan, weet ik niet. 
We zullen wel zien. 

De kinderen die ik nog niet heb gezien op de welkomsdag kiezen alvast een symbooltje. 
We spelen wat in de hoekjes. 

Alessio, Sami en Xander ontdekken in de boekenhoek een radio en gaan op onderzoek.
Ik moet ze helaas teleurstellen, er zitten nog geen batterijen in.
Ik weet wat te kopen dit weekend.

Nikolai, Julie en Khariath spelen in de zandbak. Julie mag zeker nog in dit hoekje spelen. Weinig kindjes zo flink weten opkuisen nadien. Super Julie.

Nathan, Thibault, Julot en Yousour spelen met de auto's


Anna en ook Aïsha leven zich uit met de hamer. Helaas zijn er enkele foto's mislukt, en staan sommige kinderen er niet op. Sorry, ik maak het maandag goed. 

Deze schoenen verdienden toch een foto.
Ze veranderen voortdurend van kleur. 


Zoë ontdekt de prinsessen koffer van playmobil


Ian en amir zetten de speeltuin in elkaar.


Fien en Mathias spelen met de piraten.
Kayla was aan het tekenen, maar ook deze foto is mislukt.
Net als de foto van de poppenhoek met Cynthia en amber.
Sorry, sorry sorry. 


Eten onze koek / fruit en drank.
Mama's en papa's ook dit jaar eten we 's morgens fruit en in de namiddag fruit of koek.
We drinken enkel melk of water. 







In de namiddag vieren we Ian zijn verjaardag.
We zingen een lied, blazen kaarsjes uit en mogen smullen van een stukje cake. 







En of dit alles nog niet genoeg is, trakteren de juffen ook nog eens met ijsjes.
De meegebrachte koekjes zijn dus niet allemaal op. 
sorry mama's en papa's.




De juf rechts, is juf Kelly.
zij zal de ses dit jaar voor haar rekening nemen, alsook het kleuter turnen. 

Je ziet het een drukke dag, maar nog niet veel in de klas geweest.
We maken het maandag goed. 
Mochten er ouders met vragen zijn, mag je ook steeds mailen: schaperke.kleuters@gmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten