woensdag 15 juni 2016

Ik ga op reis en ik neem mee

Met de vakantie in zicht werken we nog even het thema vakantie / kamperen. 
Na het bekijken van een fragment van onze vrienden moffel en pier,
werd ons het één en ander duidelijk over kamperen. 

Je hebt nodig een tent, slaapzak, zaklamp, soort stokjes met haakjes (tentharingen), een koffer, een bed maar welk bed ? geen idee, ...
Er is geen toilet in een tent en ook geen keuken dus douchen, tanden poetsen, afwassen, ...
gebeurd in een gebouwtje op de camping.
De juf (die ook elk jaar op reis vertrekt met haar tent), had enkele spullen mee. 
Voor 1 keer toveren we juf Kobie haar bureau nog eens om en zetten een heuse tent op. 
De campingstoelen zijn er ook bij, een slaapzak en luchtmatras. 
We ontbreken echter nog een pomp om ze op te blazen. 
Iemand eentje thuis liggen???
Als je nog kampeerspullen hebt mag je ze steeds meebrengen. 



Bij het opzetten wilde iedereen maar graag helpen. Gelukkig want aangezien we hier geen tenthaakjes in de grond kunnen slaan moesten de kinderen de tent vasthouden terwijl ik ze aan allerlei elementen vast bond. 


En hier zie, twee profiterolekes. Na het opzetten van de tent was het koek en drank tijd.
Jason en Julie zagen hun kans schoon en installeerden zich vlug in de zetel van de poppenhoek. 
Tja je kan maar op je gemak zitten zeker. 

Vandaag ook nog het spelletje 'ik ga op reis en ik neem mee' gespeeld met de kleuters. 
Elke keer komt er een voorwerp bij tot we aan 10 voorwerpen zaten. 
Bijna iedereen wist er zeker 8 te benoemen.
Test maar eens wat ze er nu nog van weten. 
De voorwerpen zijn/waren: koffer, slaapzak, tent, teddybeer, kleurboek, doos donuts, papier, kleren, fiets, en ... Lap ben ik zelf het 10de vwp vergeten.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten