donderdag 23 juni 2016

frietjesfeest!!!

Nog een weekje en de vakantie gaart van start. 
We sluiten in schoonheid en maken er een duivels frietjesfeest van. 
Gelukkig voor ons wisten de rode duivels toch nog een doelpunt te maken gisteren en kan het een echt feest worden. 

We beginnen in de klas en blijven ook nood gedwongen tijdens de speeltijd in de klas. 
Het regent veel, en de collega's zijn al met een heuse verhuis begonnen om allemaal samen in de zaal te smullen. 


we schilderen vrij over het thema kamperen


onze camping telt vandaag wel enorm veel tenten


tijdens de speeltijd kijken we naar een klassieker. De avonturen van Donald Duck. Bartek en Matteo maken het zich gemakkelijk en blijven nadien nog even verder kijken.



Ik weet niet welke ijskar in Kinay zijn straat rond rijd maar de dame achter het stuur moet wel lang roze haar hebben.  Hij heeft allerlei ijsjes in de aanbieding.


Jason speelt leraar. Hij heeft twee schriftje bij en toont voor aan milano wat hij moet schrijven. 
Jay zat er bij, deed zijn zin en zorgde voor het nodige commentaar.

En dan kreeg ik het bericht van juf joke. 
We werden binnen 5 min. verwacht in het restaurant. 
Op mijn lief smsje 'moeten we nog iets meebrengen' Kreeg ik als antwoord: 'u kleuters'. 
Hoe zou ik die nu kunnen vergeten. 





Alvorens het smullen echt van start kon gaan, namen we nog even de tijd om afscheid te nemen van een super directie. We zullen ze missen ons Kobie. 
We zijn al een tijdje in het grootste geheim aan allerlei projecten bezig. Het 'geheim' houden was een enorm moeilijke opdracht voor sommige maar na vandaag mag het gelukkig allemaal vrij vertelt worden. 


We beginnen met een pot bloemen, zodat juf Kobie, bij het zien van de bloemen steeds aan ons tuintje en aan ons moet denken. 


Cas brengt een kleine attentie
Daarna brengen Julie en Fien hun werkje van de eerste kleuterklas.
Ook daar was het geheimhouden moeilijk. Toen Juf Kobie een beetje vroeger dan verwacht naar de kleuterblok kwam wou Julie immers al vol trots hun cadeautje tonen. Gelukkig voor Juf Joke was het reeds ingepakt. En was het toch nog een verrassing. 


Fran mocht het pakje van de tweede en derde kleuterklas bezorgen.
Een heus 'ouderwets' (volgens sommigen) poëzie boekje.
Tip, tap, Top, t schooljaar zit er bijna op. 


De kleuters hebben allemaal een tekening gemaakt en daarbij zitten dan enkele foto's van juf Kobie, de kinderen, de collega's. 

Daarna kon het eten beginnen. 





Wat een grote bende. Onderstaande foto moest eigenlijk op Facebook komen maar ben het vergeten.
oeps


En na al dat smullen komt het opruimen.
Juf Stephanie trekt richting slaapklas. 
Juf Wendy kuist de tafels af, En de anderen smijten zich op de afwas.
Zelf neem ik eerst het  toezicht op mij terwijl juf Muriel haar pasta op eet.
als zij de controle overneemt  begin ik aan de verhuis van de meubels.
(daar was ik dus te vinden lieve juf Tania)


Na een regenachtige ochtend is eindelijk de zon en de warmte er.
We blijven lekker buiten en genieten van het mooie weer.
Nu we ze zo zelden zien de zon, doet die vitamine D toch wel rare dingen met de juffen. 
Juf Tania neemt zo maar haar gitaar en begint te zingen.
Milano en Jason gaan samen met mij om ons kampvuur en de pret kan niet meer op. 
(op juf joke haar gemene opmerking na weliswaar. Ik weet het een prijs met mijn zangtalent ga ik nooit winnen, maar deelnemen is steeds belangrijker dan winnen)


Hier stopt de pret echter niet.
Ijsjes voor iedereen!!!













En met een volle maag sturen we de kinderen allemaal naar huis. 



1 opmerking:

  1. Juf Ilse, dat doelpunt had ik besteld bij de Rode Duivels want zeg nu zelf .. een Duivels feestje vieren met verlies .. neen, dat kan echt niet !
    En wat die opmerking van juf Joke ook met je doet .. blijven oefenen !
    Samen met juf Anne kunnen jullie als stand-in voor La Esterella - ook zij had ergens fans ! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen