woensdag 18 december 2019

hoe verloopt onze warmste week?

In het vorige bericht konden jullie lezen wat er allemaal deze week staat te gebeuren in de kleuterblok.
In dit bericht toon ik jullie enkele vorderingen, en hebben jullie enkele foto's te goed. 
Ik zeg wel 'enkele' want in al deze drukte vergeet ik vaak mijn gsm te nemen om foto's te trekken. 


We maken nog snel een wintertafereel. We oefenen hierbij het knippen van rechte en gebogen lijnen.
We gaan zelfstandig aan de slag.
Als dat maar goed komt. 


Dit zou het resultaat moeten zijn: Kijk later deze week maar eens in de werkjestas en vergelijk. 


Een Matrix voor de 3de kleuterklas. Ordenen op basis van 2 verschillende kenmerken.
Soort figuur en achtergrond. 


Rohzan geniet van een rust moment en kleurt een mooie kerstplaats in. 


Marie heeft het dan weer druk met slingers ophangen. Ik zal toch ergens wat haakjes moeten voorzien. De twee thema-koffers in de poppenhoek zijn een hit. 
Deze vakantie moet ik dringend aan de slag om spullen te verzamelen voor een baby-thema doos, een 'ik maak mij mooi' doos, en misschien wel een fotografie doos. 


Ondertussen is ons Knikjesstraat bord aangekomen.
Wij steunen deze "warme week actie" , met veel plezier en hopen op jullie knikje aan de poort. 


Voor het kerstdiner konden de kleuters indien gewenst een placemat inkleuren.
Morgenochtend nog snel  lamineren. 


en dan is er nog de opdracht kerstkaarten maken voor een ander.
Best wel moeilijk om je werk af te staan aan vreemden en niet te mogen meenemen naar huis. 


En terwijl ik dit berichtje typ (20:49 staat er op de klok), rest mij nog een kleine verrassing af te werken voor ouders en kleuters. Morgen op school moet ik er nog eentje maken maar daarvoor moest ik eerst op zoek naar glycerine. Dit bleek moeilijk dan gedacht, want de lieve dames van kruidvat wilden me steeds licerine aansmeren 😊.


En met deze warme kerstboodschap laat ik jullie verder genieten. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten