vrijdag 29 maart 2019

De laatste en en de eerste van de maand

Het was vandaag de laatste zwemles voor K3. Hoe dit komt, daar krijgen jullie binnenkort allemaal een briefje over mee.
De kinderen deden het allemaal super. Ze moesten een laatste angst overwinnen.
Elke kleuter moest in het diepe springen en spartelen naar de kant. De juf en badmeester waren gelukkig in de buurt. Op deze manier proberen we de kinderen te leren wat er moet gebeuren mochten ze ooit per ongeluk in het water vallen.
Als beloning mochten de kinderen allemaal vrij spelen. Super tof is dat, zelfs voor de juffen. Juf Kelly en ik oefenden vollop ons 'bommetje' talent. Per ongeluk toch wel in de buurt van juf Lien😉.
Na de zwemles wacht ons nog een flinke wandeling richting school daar de bus op onderhoud moest. Maar gelukkig schijnt de zon. Zalig!

In de namiddag beginnen we alvast aan de paasmand. Eerst hebben we echter nog een gesprekje over steentje gooien naar auto's. We zijn het er over eens. We laten de stenen en stokken in het vervolg liggen. Liam die deze ochtend bij juf Tania  in de klas doorbracht, weet ons te vertellen dat het maandag mopjesdag is. Goed om weten Liam. Een gewaarschuwd mens is er twee waard.
We bekijken meteen ook eens de kalender en noteren het paasontbijt en opendeurdag. Jaïro merkt dat hij in april de enige is die jarig is. Ik moet hem echter teleurstellen. Ook de juf is jarig. 'maar jij staat er niet op' meld hij. Dat is natuurlijk ook waar. Ik kleef ook mijn symbooltje en beloof te trakteren na de vakantie. Ik ben immers jarig in de vakantie.

Zo, nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte. Goed weekend allemaal en tot maandag.

Helaas geen foto's genomen vandaag.
Er is wel eentje van mij te vinden op de blog van juf Tania. Collega's zijn er om je te helpen. Ook als je van het zwembad komt en je haar gebrushed moet worden. Dank u wel 😘

Geen opmerkingen:

Een reactie posten