vrijdag 26 februari 2016

een drukke donderdag

Wat een dag.
Ik kruip in mijn bed en lees dagactiviteit 144 procent.
Pfff, nu moet je wel weten dat ik op een normale dag maar ongeveer  77 procent haal.
De cijfers liegen er dus niet om. Druk Druk Druk.

We zijn de dag begonnen met bijscholing.
Interactief voorlezen, met de klemtoon op herhaling.
We kregen net als de andere juffen huiswerk mee naar huis.
We zullen binnenkort leren over 1 bepaald prentenboek en dat boek 4 keer voorlezen op verschillende manieren. Op deze manier zou het verhaal moeten leven onder de kleuters. Ik ben benieuwd.

De bijscholing heb ik ook iets vroeger moeten verlopen. Ik had refter dienst.
En zoals gewoonlijk druk druk want op frietjesdag blijven er immers plots veel meer kindjes warm eten. 

Daarna vlug een boterham eten en hop naar de klas.
Kinay is jarig en dat vieren wij. Bijna een kroon vergeten maken maar nog net op tijd herinnerd Kinay mij hier aan.






Op donderdagmiddag doen we nu ook aan integratie met het eerste leerjaar. Er gaan steeds twee kleuters van ons naar Juf Lien. Zo leren zij de juf en de klas al op een speelse manier kennen.
Er komen dan ook twee knaspers van haar bij ons spelen in de klas. 



En als dat nog niet genoeg was, was het ook nog eens lezen in groepjes waarbij twee groepjes kwamen voorlezen aan de kleuters.
Ik heb ze naar de collega's doorverwezen.
Het papierwerk werd wel bij ons gedaan.
En zoals altijd positieve reacties van de voorlezer zoals cool, leuk,..

Je ziet het, we zitten niet stil.
Nog een dagje en dan even uitrusten in het weekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten