zaterdag 28 november 2015

egypte

Het bleek een drukke ochtend deze vrijdag.
Het eerste uurtje ben ik les-vrij en neem al wat kopies voor volgende week. Ook buig ik mij over een persartikel voor in de vélo-gazet van de tandem.

De kindjes vinden het helemaal niet erg om even terug bij Juf Kelly in de klas te zitten. Ze hebben haar gemist en vertellen dus honderd uit.

Terug in de klas (die ondertussen blinkt dankzij Carine), vlug de kalenders en fruit en drank moment.
Als ik mijn knaspers vraag waar reispiet vandaag is kan er mij geen enkele antwoord geven.
Oei, hebben ze zo slecht geluisterd. 

Wat blijkt na de eerste speeltijd, de brievenbus is nog niet leeggemaakt.
We blijven in de zaal hangen en leren dat Pietje in Egypte zit. 
Hij weet ons het volgende te melden:


Brief van Reispiet : 

Ik ben precies beland in een sprookje van duizend-en-één-nacht.
In Egypte komt Sint graag met vakantie.
Dan varen we met de stoomboot de Nijl af en rijden dagenlang door de woestijn
op zoek naar piramides.
Slecht-weer-vandaag blijft dan lekker in Spanje. Hij kan de hitte niet verdragen.
Hoe Sinterklaas dan door de woestijn rijdt ?? Zonder paard ?? 
Wel .. op een kameel !! Of wat dacht je ?!? 

Groetjes, 
Piet 
Xxx
 Wat zijn we benieuwd naar het souvenir dat Piet heeft meegebracht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten